Problematica engagementului este una dintre cele mai de actualitate teme despre care se discuta astazi la mai toate marile conferinte de HR. 

Pentru ca traducerea cuvantului engagement in limba romana nu acopera toate nuantele cuvantului din limba engleza, iata pe scurt cateva caracteristici ale angajatului cu nivel inalt de engagement: este total implicat, entuziast in legatura cu munca lui, este proactiv, loial si promotor al valorilor companiei.

Personalul administrativ este de obicei contactul principal cu clientii, iar impresia lasata in urma interactiunii cu acesta, va fi una de impact prelungit. Daca personalul administrativ este engaged asta se va traduce intr-o experienta pozitiva a clientilor, experienta care va genera loialitate. Clienti loiali insemana cresterea veniturilor si a profitului companiei.

Din acest motiv, avem pentru tine, ca membru al echipei de management, cateva strategii care te vor ajuta sa cresti nivelul de  engagement pentru angajatii din zona adninistrativa.

Asigurara o buna potrivire inca de la angajare

Incepe strategia de crestere a engagement-ului angajand oamenii care se vor  integra in cultura ta organizationala. Asigura-te ca  prezinti candidatilor cat mai clar mediul de lucru si asteptarile legate de post, ca ei sa stie pentru ce opteaza si sa nu fie dezamagiti sau depasiti de situatie odata ce s-au alaturat echipei tale. Asta inseamna, ca in afara de calificari si experienta, vei dori sa iei in calcul temperamentul acestora pentru a  te asigura ca sunt compatibili cu echipa ta.

Sustine dezvoltarea angajatilor

Pentru a-ti mentine angajatii fericiti, asigura-te ca discuti cu ei despre obiectivele lor, si trebuie sa stii ca cel mai probabil acestea vor evolua si se vor schimba de-a lungul timpului. Ca parte din stretegia de retentie, le poti oferi indrumare pentru planurile lor in cariera si le poti oferi oportunitatea de a actiona ca mentori pentru noii angajati.

Ofera mai multa putere de decizie  personalului administrativ

Procesul de empowerment presupune libertatea luarii deciziilor, si trebuie sa fie sustinut anterior de oferirea de informatii, managerul ramanand in permanenta aproape de echipa pentru a oferi sustinere in gasirea celor mai bune solutii. Pentru ca procesul sa fie de succes este important ca angajatii sa fie tratati cu respect, sa aiba acces la informatiile reale despre organizatia din care fac parte, sa cunoasca planurile strategice si tactice, directia de dezvoltare si obiectivele acesteia, sa primeasca feedback axat pe solutionarea problemelor, iar activitatea lor sa fie rasplatita si incurajata.  

Conferirea puterii de decizie inseamna ca vei da membrilor echipei tale permisiunea sa actioneze si sa i-a decizii in cadrul companiei tale. Totodata inseamna ca exista incredere si intelegere, astfel incat aceste actiuni sa fie in conformitate cu obiectivele companiei.

De exemplu, poti invita angajatii din departamentul administrativ sa participe la sesiuni saptamanale de brainstorming.   Un alt aspect de luat in calcul este autonomia in rezolvarea sarcinilor. Este in regula daca un angajat nu ajunge din punctul A in punctul B folosind aceleasi mijloace ca si tine. Cand delegi, accepta ca asta poate insemna ca angajatul tau sa finalizeze sarcina intr-un mod diferit. Renunta la control si la micromanagement, accepta ca modul tau de a rezolva sarcinile nu este singurul mod (si poate nici cel mai bun).

Lauda: adecvat si la obiect 

Lauda si recunostinta te pot ajuta sa dezvolti engagementul angajatilor din departamentul administrativ. Feedback-ul pozitiv si un cuvant de multumire sunt factori puternic motivatori. Asigura-te ca esti sincer si ca faci referire in lauda ta la o realizare specifica. Si nu exagera, altfel poate parea o atitudine impusa si nu una sincera.

Ofera semnificatie activitatii angajatilor

Asa cum spunea la un moment dat Theodore Roosevelt  “…cel mai mare premiu pe care viata il ofera este sansa de a munci din greu pentru un lucru ce merita facut”. Arata-le celor din departamentul administrativ cum tot ceea ce fac ei contribuie la indeplinirea unui scop sau misiuni importante pentru companie. Oamenii sunt mai fericiti cand inteleg contextul muncii lor si modul in care munca lor joaca un rol important in succesul companiei. De asemeneaa, pentru a imbunati implicarea angajatilor, ofera-le proiecte cu semnificatie, care sa ii faca sa lucreze cu pasiune. Angajatii care care se focuseaza intens pe o sarcina pe care o considera de interes tind sa fie mai fericiti.

Joaca cinstit 

Sentimentul de corectitudine si respect este atat de puternic incat chiar si un singur incident care  afecteaza neplacut poate transforma un angajat satisfacut de la locul de munca intr-un angajat dezinteresat –  si este foarte posibil sa si paraseasca compania intre timp. Exista un studiu care spune ca 1 din 4 angajati, daca simte ca nu a fost tratat cu respect, va parasi locul de munca in anul ce urmeaza. 

Salariul, sistemul de compensatii si beneficii joaca un rol important in perceptia corectitudinii. Ca manager trebuie sa te asiguri ca salariile sunt in concordanta cu standardele regionale si specifice industriei in care compania activeaza.

Este important sa fii transparent cu angajatii in procesul de luare a deciziilor, astfel incat acestia sa se simta inclusi si sa le oferi oportunitatea de a-si exprima liber eventualele ingrijorari sau nemultumiri.  

Uneori, chiar si un gest simplu, cum ar fi acela de a nu-i intrerupe atunci cand lucreaza, de a le respecta activitatea, poate fi perceput un gest de respect. De asemenea, arata-le ca apreciezi echilibrul munca-viata personala. Chiar tu poti fi un exemplu pentru ei, pleaca de la job la ore decente si in vacanta deconecteaza-te de la activitatea de birou.

Pune compasiune in fiecare interactiune

“Liderii de top din ziua de astazi sunt diferiti. Sunt empatici, se gandesc atat la oameni cat si la societate si asculta cu adevarat. Intodeauna vor exista si directori orientati catre financiar, insa acestia vor fi taxati si nu vor fi eficienti in conditiile de astazi” spune Josh Bersin, fondator al companiei Bersin™ by Deloitte, membru al Consiliului Director al UK Berkeley Executive Education.

Desi sunt atatea incertitudini in aceasta perioada de criza, unul lucru este sigur: suntem cu totii in aceasta situatie. Pentru lideri, acum este momentul sa se foloseasca de aceasta oportunitate si sa construiasca relatii pline de semnificatii cu oamenii din echipa lor. Aceste relatii sunt cele care vor ajuta la construirea unei forte de munca rezistente, optimiste, angajati implicati cu pasiune in munca lor si care vor contribui la viteza cu care compania se va recupera dupa impactul pandemiei.

Prin consecventa, implicare si creativitate poti creste nivelul de fericire in cadrul departamentului administrativ. Si, o organizatie fericita este o organizatie sanatoasa. Si daca este sanatoasa, cel mai probabil este si de succes!

 

Si pentru ca am inteles ca primul si cel mai important pas in obtinerea unui nivel crescut de enagagement incepe cu selectia celui mai potrivit candidat pentru compania ta, suntem aici si iti punem la dispozitie experienta noastra in recrutare.

Vrei sa angajezi personal administrativ pentru compania ta? Facem angajarea mai usoara, asa ca doar completeaza cateva detalii aici  https://newtimes.ro/employers/ si unul din profesionistii nostri te va contacta in cel mai scurt timp.

#informatiesuport #recrutare #personaladministartiv #engagementdepartamentadministrativ    #agentierecrutareBucuresti   

 

Surse de documentare:

https://portalhr.ro/empowerment/

https://academiadehr.ro/employee-engagement/

https://legislatiamuncii.manager.ro/a/17083/engagement-secretele-implicarii-angajatilor.html

https://www.trainingurispecializate.ro/ce-este-engagementul/

https://www.15five.com/blog/7-employee-engagement-trends-2019/

https://www.humanresourcestoday.com/employee-engagement/?open-article-id=13941048&article-title=5-employee-engagement-trends-in-the-era-of-coronavirus&blog-domain=15five.com&blog-title=15five

https://www.hrexchangenetwork.com/

Sursa foto: www.pixabay.com