Asa cum am precizat in prezentarea pasilor parcursi in procesul de selectie, definirea
profilului candidatului dorit este un aspect crucial. Primul pas, pe langa cunoasterea
organizatiei si a specificului acesteia, este cel in care analizam si detaliem fisa de post pentru
rolul solicitat.
Angajarea celor mai buni specialisti este un aspect esential pentru succesul oricarei companii
din domeniul sanatatii si nu numai. O fisa de post actualizata si completa te poate ajuta sa
identifici abilitatile si calitatile importante penntru fiecare pozitie din organigrama companiei
tale.


Prima impresie conteaza! Clientii isi vor contura o prima impresie despre companie chiar de
la primul contact cu angajatii tai, asa ca acestia reprezinta cea mai valoroasa resursa a
companiei tale.

Defineste Fisa de Post atunci cand apare un post liber in cadrul companiei tale
Fie ca inlocuiesti pe cineva din echipa sau iti maresti echipa, fiecare post de munca detine un
set de exigente care ii sunt solicitate detinatorului postului respectiv. De aici importanta
evaluarii si definirii fisei de post pentru fiecare pozitie inainte de a incepe procesul de
recrutare.

Componentele fisei de post
Fisa de post trebuie sa contina cinci elemente esentiale:
1. ​Denumirea postului de munca: trebuie sa includa titulatura postului, integrarea in
structura organizatorica, salarizarea si intervalul de plata, programul de lucru/ ture.
2. Obiective: obiectivul sau rezumatul ar trebui sa contina responsabilitati generale,
sarcini, activitati si actiuni specifice postului de munca, importanta poziției si asteptarile
specifice acestuia.
3. Calificari: calificarile ar trebui sa includa nivelul de studii, experienta, pregatirea,
cunostintele, abilitatile si competentele.
4. Sarcinile postului si responsabilitati: sarcinile postului si responsabilitatile acestuia
includ o listă a sarcinilor care vor cuprinde cel puțin 95% din munca depusa.
5. Conditii speciale: in acest element sunt incluse orice condiții care se aplică postului,
cum ar fi ridicare greutati, cerintele de deplasare etc.

Exemple de fise de post: Manager Centru Medical / Receptioner Medical / Asistent Medical

Afla despre nivelul de studii, pregatirea profesionala si cerintele de certificare pentru pozitiile
intalnite cel mai frecvent intr-o unitate medicala. Puteti folosi link-urile catre profiluri pentru
actualizarea fiselor de post din cadrul companiei.

 

Manager Centru Medical
Managerul centrului medical (fisa de post: https://www.verywellhealth.com/medical-office-
manager-career-profile-1735936) este pana la urma responsabil pentru succesul intregului
personal. Managerului ii este solicitat sa distribuie incarcatura sarcinilor, sa motiveze si
supervizeze personalul angajat, si sa coordoneze bunul mers al activitatii centrului. Pe lângă
faptul că sunt responsabili de succesul personalului biroului, managerii centrelor medicale sunt
responsabili si pentru performanțele financiare (https://www.verywellhealth.com/role-of-
accounting-in-the-medical-office-2317551) ale cabinetului medical.

Receptioner Medical
Receptionerul medical (fisa de post: Medical office receptionists) este de obicei primul
contact al pacientului cu centrul medical. Receptionerul nu raspunde doar la telefoane si
intampina pacientii. Receptionerul medical este responsabil de asemenea, si pentru
programarea consultatiilor si completarea fisei cu informatiile despre pacient. Acestia trebuie
sa poata tine pasul cu ritmul alert al unui cabinet medical precum si sa acorde o atentie
deosebita detaliilor. Cunostinte de terminologie medicala si familiarizarea cu procedurile
medicale sunt cunostinte dezirabile si necesare pentru ocuparea acestui post.

Asistent Medical
Atributiile asitentului medical (fisa de post: https://www.thebalancecareers.com/registered- nurse-526062
nurse-526062) pot varia in functie de marimea centrului medical. Intr-un centru mic, un
asistent medical poate sa fie responsabil si de alte sarcini, incepand de la receptie si
programari, completare registre, intocmire rapoarte si relationarea cu institutiile specializate,
pana la sarcini care includ dar nu se limiteaza la masurarea presiunii arteriale, temperatura,
efectuare vaccinuri sau alte tratamente. In centrele medicale mari, asistenții medicali se pot
specializa fie în activitatea administrativa, fie în cea clinica.

Asistenții medicali administrativi completează formularele de asigurare sau informeaza
medicul cu privire la situatia pacientului. Ei raspund adesea la telefoane si planifica primirea
pacientului.

Asistentii medicali clinici au sarcini diferite, in functie de sectia in care lucreaza, iar sarcinile
variaza de la pregatirea pentru investigatii si recoltare probe, pana la administrarea diferitelor
tipuri de tratamente, monitorizarea pacientului, pregatirea echipamentelor necesare diferitelor
interventii.
Un alt rol important al asistentului medical este cel de comunicare. Este responsabil de
comunicarea atat cu medicul specialist, cat si cu pacientii si apartinatorii acestora.

Roxana Safta (Iatan)
Surse de documentare: http://www.cariera.anofm.md/asistent-medical-nivel-mediu-5-1903
Material adaptat după: https://www.verywellhealth.com/hiring-medical-office-staff-2317263
Sursa foto: http://www.pixabay.com